Google w ciągu 0.01 jest w stanie pokazać tysiące stron o podobnej tematyce. Wszystkie są w jakiś sposób powiązane z tym czego aktualnie poszukuje użytkownik. W jaki sposób nie zniechęcić go do wybrania konkretnej witryny?
Czym jest monitorowanie stron internetowych?
Monitowanie stron polega na sprawdzaniu poprawności wyświetlania się strony internetowej, szybkości jej ładowania czy tego jak użytkownicy reagują na wprowadzane w niej zmiany. Przy olbrzymiej ilości innych witryn, bardzo ważne jest by wszystko działało w pełni sprawnie.
Dostępność witryny i długość ładowania
Dla użytkowników internetu czas ładowania strony odgrywa kluczową rolę, niezależenie od systemu jakim się posługują. Jeżeli strona zawiera wiele obrazów, które są „ciężkie” lub nie otwiera się poprawnie internauci nie będą chętni się z nią zapoznać. Sprawdzanie działania strony pozwala na wyłapanie takich błędów i zminimalizowanie współczynnika odrzuceń.
Algorytm wyszukiwania a funkcjonowanie witryny
Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Europie jest Google. Jeżeli jakaś strona wyświetla się wysoko w tej wyszukiwarce istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauci na nią trafią. Wpływ na jej pozycję mają nie tylko słowa kluczowe ale też ogólne funkcjonowanie witryny. Monitorowanie stron pozwala na eliminowanie niedziałających linków, czy elementów, które nie wyświetlają się dobrze na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu Google chętniej podsyła stronę użytkownikowi oceniając ją jako bardziej wartościową.
Problemy nieintuicyjnych sklepów internetowych
E-commerce jest coraz popularniejszy w Polsce. Obecnie konsumenci przyzwyczajeni są do robienia zakupów online. Gdy trafią na stronę sklepu internetowego, która będzie dla nich niezrozumiała zrezygnują z zakupu. Czasami elementy budowy witryny, które są oczywiste dla właściciela nie sprawdzą się w przypadku innych osób. Monitorowanie stron internetowych pozwala precyzyjnie określić w którym momencie użytkownik ma problem. Dzięki takiemu podejściu łatwiej znaleźć rozwiązanie sytuacji i nie tracić potencjalnych klientów.
Internet daje wiele możliwości dotarcia do użytkowników, jednocześnie panuje w nim olbrzymia konkurencja. Poprawnie działająca witryna internetowa potrafi znacząco wpłynąć na skuteczną komunikację z potencjalnymi odbiorcami. Niezależnie od tego czy poszukują oni wiedzy eksperckiej, czy nowego produktu.