Strona głównaBiznes i Finanseinicjatywa Nowego jedwabnego Szlaku

inicjatywa Nowego jedwabnego Szlaku

Transport kolejowy z Chin do Europy, w tym do Polski, zyskał ogromne znaczenie dzięki inicjatywie Nowego Jedwabnego Szlaku. Jest to szybka, efektywna i coraz bardziej popularna metoda przewozu towarów, która łączy dwie odległe gospodarki w jeden zintegrowany system handlowy. Przyjrzyjmy się szczegółowo trasie, jaką pokonują towary, aby dotrzeć do Polski drogą kolejową.

Nowy Jedwabny Szlak – fundament trasy kolejowej

Nowy Jedwabny Szlak to projekt mający na celu połączenie Azji z Europą za pomocą rozbudowanych korytarzy transportowych – drogowych, kolejowych i morskich. Kolejowa część tej inicjatywy jest szczególnie ważna, ponieważ oferuje alternatywę dla tradycyjnych szlaków morskich, skracając czas transportu o połowę.

Transport kolejowy z Chin do Polski – kluczowe etapy

  1. Załadunek w Chinach
    Transport kolejowy rozpoczyna się w chińskich hubach logistycznych, takich jak:

    • Chongqing,
    • Chengdu,
    • Xi’an,
    • Zhengzhou,
    • Yiwu.
      Te miasta to główne centra handlowe i przemysłowe, skąd eksportowane są towary, takie jak elektronika, odzież, zabawki czy produkty AGD.
  2. Przejazd przez Azję Centralną
    Po opuszczeniu Chin, pociągi wjeżdżają do Kazachstanu, który stanowi kluczowy punkt na trasie. W Almaty często odbywa się pierwszy przeładunek, ponieważ tory w Kazachstanie mają inną szerokość niż te w Chinach.

  3. Trasa przez Rosję lub Mongolię

    • Szlak północny (Rosja): Pociągi jadą przez Syberię i Moskwę, a następnie w kierunku Białorusi.
    • Szlak południowy (Mongolia): Alternatywna trasa prowadzi przez Ułan Bator, a następnie do Rosji i Białorusi.
  4. Odprawa na granicy z Europą
    Kluczowym punktem na trasie jest terminal w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej. To tutaj odbywa się odprawa celna oraz zmiana platform kolejowych, ponieważ europejski rozstaw torów różni się od tego stosowanego w krajach byłego ZSRR.

  5. Transport do końcowego odbiorcy w Polsce lub dalsza dystrybucja w Europie
    Po przeładunku w Małaszewiczach towary trafiają do polskich miast, takich jak Warszawa, Łódź, czy Poznań, lub są przewożone dalej do krajów Europy Zachodniej, np. Niemiec, Holandii czy Francji.

Kolej oferuje dużą przewidywalność i elastyczność dlatego warto sprawdzić ofertę Spedycji Warszawa SPN Logistics.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

polecamy