Promocja konsumencka – czy warto ją organizować?

0
297
Promocja konsumencka – czy warto ją organizować?

Promocja konsumencka w postaci programu lojalnościowego, konkursu lub loterii jest powszechnie stosowana jako część strategii marketingowej. Sięgają po nią zarówno wiodące marki, jak i firmy działające na mniejszą skalę. Jak to wygląda w praktyce? Czy warto organizować tego rodzaju przedsięwzięcia? Zapraszamy do lektury.

Atrakcyjne konkursy dla klientów

Profesjonalnie przygotowane promocje konsumenckie są kluczem do sukcesu niezależnie od branży. Jedną z popularnych technik jest organizowanie atrakcyjnych konkursów, dzięki którym firmy mogą w błyskawiczny sposób rozbudować grono klientów.

Wystarczy spojrzeć na dane – badania pokazują, że nawet ponad 30% nowych klientów stanowią uczestnicy organizowanych przez firmę konkursów. Należy jednak pamiętać o tym, że koncepcja konkursu musi być atrakcyjna, aby Twoi potencjalni klienci byli zainteresowani udziałem. Dlatego sposób rejestracji uczestników, poziom zadań konkursowych i rodzaj nagród należy dostosować do konkretnej grupy docelowej.

Angażujące programy lojalnościowe

Jeśli chcesz nie tylko zdobyć nowych klientów, ale również zatrzymać ich na dłużej, to doskonałym rozwiązaniem będzie program lojalnościowy. Wartościowe gratisy przekazywane klientom w formie grywalizacji skutecznie podtrzymują zaangażowanie konsumentów. Dlaczego jest to tak istotne?

Zdobywanie nowych klientów wiąże się z kilkukrotnie wyższymi kosztami niż dbałość o długofalowe relacje. Ponadto to właśnie za sprawą lojalnych klientów firmy mogą się rozwijać. Jak wskazują wyniki badań, wydatki stałych odbiorców firmowej oferty są nawet o 30% większe niż wydatki nowo pozyskanych konsumentów.

Loterie, które zwiększają sprzedaż

Kolejną odsłoną promocji konsumenckich są loterie. Tego rodzaju akcje promocyjne sprawdzają się doskonale jako technika pozyskiwania leadów i zwiększania sprzedaży. Rozrywka, jakiej dostarczają loterie oraz nagrody o odpowiedniej wartości w naturalny sposób zachęcają potencjalnych klientów do interakcji z firmą.

Właściwie przygotowana loteria musi spełniać konieczne wymogi prawne i umożliwiać bezproblemowe uczestnictwo w akcji promocyjnej. Im bardziej przejrzysta formuła całego przedsięwzięcia, tym większe zaufanie wzbudzisz do swojej marki.

Podsumowanie

Nic tak nie angażuje obecnych i potencjalnych klientów jak atrakcyjna promocja konsumencka. Dzięki konkursom, loteriom i programom lojalnościowym firmy zwiększają sprzedaż, zatrzymują klientów na dłużej i wzmacniają autorytet w branży.

Organizacja promocji konsumenckich wymaga kompetencji marketingowych, logistycznych, digitalowych, a także znajomości obowiązujących standardów prawnych. Dlatego niezbędne jest wsparcie profesjonalnej agencji – najlepiej takiej, która specjalizuje się w marketingu relacyjnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj