Internet stał się najbardziej szerokim medium, dostępnym dla każdego i w każdym miejscu. Nowoczesność tej technologii sprawia, że ludzie wolą czytać, oglądać wiadomości, kupować, słuchać muzyki i oglądać filmy w Internecie, a nie w telewizji, prasie czy w radiu. Z tej racji każda poważna lub mniej poważna firma powinna mieć swoją wizytówkę internetową w sieci.
Dziś większość ludzi, aby znaleźć jakąś usługę włącza komputer lub swój smartfon i szuka informacji w sieci. Jeżeli kontaktu do Twojej firmy nie ma w Google, to dla takiego internauty firma nie istnieje. Nawet jeśli posiadasz malutką jednoosobową firmę, to warto zainwestować niedużą kwotę na firmową stronę internetową. Być może niektórzy myślą, że nie mają wystarczającej wiedzy, a komputer opanowali tylko w stopniu podstawowym. Lub są w przekonaniu, że koszty własnej strony www są zbyt duże i im się to nie opłaca przy niedużej działalności. Zwłaszcza starsi ludzie mogę mieć z tym problem i rezygnują z tej formy promocji.
Tu mogę tych wszystkich pocieszyć! Obecnie nie musisz być informatykiem, aby założyć i prowadzić małą stronę internetową. Wystarczy, że umieścisz na niej podstawowe dane i informacje o firmie, a już w oczach internauty zyskasz duży plus. Jak się do tego zabrać? Taka prosta firmowa strona internetowa to nieduży koszt. Możesz zlecić jej wykonanie firmie lub skorzystać z firm oferujących hosting z prostym kreatorem stron www. Wystarczy, że wykupisz dowolną domenę (nazwa strony) i przy pomocą kreatora stron stworzysz w kilkanaście minut swoją witrynę. Wszystko jest tam intuicyjne, wybieramy gotowy szablon, uzupełniamy odpowiednie pola z nazwą firmy, sloganem, ilością podstron oraz wpisujemy dane firmy, rodzaj działalności lub cokolwiek chcesz. Następnie wystarczy opublikować stronę w sieci!
Ile to kosztuje? Koszt domeny to od 50 zł do 110 zł, serwer z kreatorem stron można mieć już za około 100 zł w zależności od firmy i rodzaju kreatora. Bardziej profesjonalne kreatory to koszt od 400 zł jak np. ten z Webwave, gdzie nie musimy nawet kupować i administrować hostingiem, gdyż wszystko mamy w cenie. Nie wiele drożej wyniesie zlecenie wykonania strony dla jakieś firmy. Przy stronie na zlecenie warto skorzystać z serwisu oferia.pl, gdzie możemy wybrać najkorzystniejszą dla nas ofertę.
Taka niezłożona firmowa strona WWW oparta na WordPressie nie powinna kosztować więcej niż kilkaset zł. Roczne utrzymanie witryny tj. odnowienie domeny i niedrogiego hostingu to koszt około 150 – 200 zł. Jestem przekonany, że taka inwestycja przeniesie rezultaty i szybko się zwróci, bo w dobie Internetu musisz być w sieci!