G Suite – co to jest i czy warto wdrożyć go w swojej firmie?

0
347
G Suite - co to jest i czy warto wdrożyć go w swojej firmie?

Google od 2006 roku nieustannie rozwija pakiet aplikacji biurowych o nazwie G Suite. Sięgając początków tego rozwiązania dowiadujemy się iż nosił on nazwę Gmail for your Domain, następnie zmieniło się to w Google Apps for Work, później Google Apps by ostatecznie pozostać przy G Suite. Jednak dla końcowego użytkownika to pod jaką nazwą kryje się rozwiązanie nie ma najmniejszego znaczenia. Istotne są trzy rzeczy: funkcjonalność, cena, oraz kto odpowiada za jego rozwój.

Pakiet aplikacji biurowych

Rozpoczynając od pierwszego elementu jakim jest funkcjonalność warto przyjrzeć się wszystkim aplikacjom/programom biurowym, które są dostępne w ramach pakietu G Suite. Oprócz możliwości podpięcia własnej domeny pod adres email znajdziemy tam m.in:

  • Dokumenty
  • Arkusze kalkulacyjne
  • Formularze
  • Prezentacje
  • Dysk
  • Keep, czyli notatnik
  • Gmail, czyli poczta firmowa
  • Vault jako aplikacja odpowiedzialna za archiwizację danych
  • Panel administracyjny umożliwiający zarządzanie wszystkimi kontami użytkowników w obrębie jednej domeny (dodawanie, usuwanie kont, wprowadzanie zaawansowanych zabezpieczeń, większa ochrona danych firmowych)
  • Search console działająca jako prywatna wyszukiwarka w ramach domeny, ułatwiająca wyszukiwanie plików, rozmów i innych istotnych dla nas elementów w prosty i szybki sposób
  • Witryny Google umożliwiające tworzenie własnej strony internetowej
    Hangouts Chat i Meet pozwalające na prowadzenie rozmów w postaci czatu lub wideokonferencji

Oczywiście G Suite to więcej niż tylko “zlepek” kilkudziesięciu aplikacji, ponieważ finalnie daje nam większą swobodę pracy i ogromne możliwości pod kątem zarówno biznesowym jak i projektowym. Nasze zespoły mogą lepiej realizować swoje projekty bez obaw o dostępność odpowiednich narzędzi.

Cennik G Suite

Ceny G Suite są tak zróżnicowane, by w zależności od rodzaju prowadzonego biznesu i jego wielkości dostosować się do klienta. Google będąc pioneerem technologicznym doskonale rozumie potrzeby każdej grupy docelowej: SMB, Enterprise jak również jednoosobowych działalności gospodarczych. Wszystkie firmy znajdą odpowiednie dla siebie narzędzia w ramach pakietu G Suite. W końcu takie marki jak Colgate, Whirpool czy HP nie mogłyby pozwolić sobie na korzystanie z niesprawdzonych i wadliwych rozwiązań. Cena G Suite Basic to 5,2 euro, Business 10,4 euro, Enterprise 23 euro.

Czy warto wdrożyć G Suite w swojej firmie?

Tutaj przechodzimy do w tej usłudze jest Unique Selling Pointem i nadal nieosiągalnym elementem dla wielu dostawców usług pocztowych. 99,9% tyle dokładnie wynosi SLA dla usługi G Suite, które świadczy o tym, iż poczta będzie działać niemalże nieprzerwanie. Wszelkie aktualizacje i zmiany są robione w tle, tym samym nie przerywając naszej pracy. Brzmi dobrze, prawda? Jako biznes 1-osobowy czy międzynarodowa spółka z 300 osobami na pokładzie nie możesz pozwolić sobie na to, by Twoja poczta firmowa nie działała, lub dysk nie pozwalał wyświetlić zapisanej na nim prezentacji będąc właśnie u klienta. Dlatego wdrożenie G Suite w firmie jest jak najbardziej podstawne i w ostatecznym rozrachunku wyjdzie na plus zarówno pod kątem biznesowym, finansowym jak również dla pracowników.

Opinie klientów

Jeśli usługa zaspokaja znaczną większość potrzeb, nie powoduje błędów i działa cały czas to znaczy, że mamy do czynienia z naprawdę wysokiej jakości rozwiązaniem. Większość opinii na temat G Suite jest przychylna jeszcze z jednej bardzo ważnej kwestii jaką jest bezpieczeństwo. Google oświadcza iż usługa ta posiada spore ilości certyfikatów potwierdzających najwyższe bezpieczeństwo danych które są przetwarzane na serwerach Google w ramach G Suite. Możemy wprowadzić również weryfikację dwuetapową w postaci kluczy U2F, bądź za pomocą smsów z kodami weryfikacyjnymi. Dodatkowo administratorzy mogą wymusić zmianę hasła co 30 dni lub ustawić reguły informujące ich o podejrzanych działaniach jak np. duża ilość nieudanych logowań do konta Google lub próba logowania z podejrzanej lokalizacji.
Google jako międzynarodowa korporacja o tak mocnej pozycji nie może pozwolić sobie na wpadki związane z wyciekiem danych. Oczywiście takowe miały również miejsce, jednakże spowodowane były błędem człowieka, a dokładniej klienta który np. nie wylogował się z konta na urządzeniu w miejscu publicznym.

Według Pawła Sobkowiaka obejmującego stanowisko CTO w Booksy G Suite to: “Możliwość decentralizacji zarządzania kontami użytkowników z 8 biur na całym świecie to jedna z największych zalet G Suite. Czynnikiem decydującym o wyborze tego pakietu było również bezpieczeństwo danych firmy.”

Test G Suite za darmo

Przed wdrożeniem jakiejkolwiek usługi wartą ją wcześniej przetestować. Dlatego Partner Google umożliwia wydłużenie okresu próbnego aż do 30 dni, dając tym samym możliwość sprawdzenia wybranej przez nas wersji pakietu oraz wszystkich aplikacji w niej znajdujących się. Wystarczy dokonać rejestracji na stronie https://flyonthecloud.com/pl/g-suite by otrzymać dostęp do wszystkich wyżej wymienionych aplikacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj