Cechy dobrej etykiety na produkcie

0
299
Cechy dobrej etykiety na produkcie

Dobrze dobrana etykieta jest spójna z całym opakowaniem oraz z tym, co się w nim znajduje. Etykiety pełnią wiele funkcji, jedną z ważniejszych jest rola promocyjna. Decyzje konsumenckie aż w jednej trzeciej przypadków podejmowane są w oparciu o wizualne walory danego produktu.

Funkcje opakowania – jaką rolę pełni etykieta?

Etykieta jest miejscem, w którym można umieścić logo, hasło promocyjne, misję firmy, a nawet grafikę. Ponieważ jest to bardzo ważny nośnik wielu informacji, warto jego projekt powierzyć profesjonalistom. Najlepiej wybrać jedną z wiodących na rynku firm specjalizujących się w branży etykiet, np. Unilogo. To najlepszy sposób na to, aby ułatwić oznaczonemu idealną etykietą produktowi komercyjny sukces.

Etykieta pełni przede wszystkim rolę informacyjną, na niej umieszczane są następujące treści: przydatność do spożycia/użycia, numer partii, masa netto lub liczba sztuk w opakowaniu, skład, nazwa producenta. Oprócz tego można wykorzystać przestrzeń etykiety jako miejsce służące do budowania wizerunku marki. Poprzez zastosowanie odpowiednich zabiegów stylistycznych, np. odwołań do natury zasugerować konsumentom wizualnie, co sobą reprezentuje dana marka. Za pomocą etykiety można także uwydatnić najważniejsze cechy, np. poinformować o tym, że dany produkt znajduje się w przedziale premium, że jest ekskluzywny. Jeżeli w opakowaniu znajdują się szlachetne surowce, najlepiej podkreślić to odpowiednią i spójną stylistyką etykiety, używając orientalnych zdobień, kolorów złota, srebra i połyskujących wykończeń. Coraz większą popularność zdobywają etykiety, na których stosuje się czcionkę przypominającą odręczne pismo. Taki zabieg dobrze sprawdzi się szczególnie w przypadku produktów organicznych oraz hand made. W ten sposób dodatkowo podkreślona zostanie naturalność zawartych w nich składników.

Opakowanie, zawartość, etykieta – ważna jest spójność

Bardzo istotnym elementem budowania wizerunku marki jest spójność wszystkich komponentów. To, co jest w opakowaniu, musi korespondować z jego kształtem oraz umieszczoną na nim etykietą. Z tego względu przed wykonaniem projektu etykiety trzeba znać odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: do kogo skierowany jest produkt, jaka jest jego cena, jaka jest jego funkcja. Etykiety na produktach zwyczajnych nienależących do grupy ekskluzywnych najlepiej będą się prezentowały w kolorystyce jasnej, ale nasyconej, np. biel, żółć, pomarańcz, zieleń. W przypadku towarów premium zazwyczaj stosuje się barwy ciemne, najlepiej sprawdzają się czernie i stonowane, czyli szarości, czerwienie, czernie i brązy. Ponadto matowe wykończenie etykiet to zabieg najlepszy dla produktów eko lub bio. Z kolei połysk idealnie sprawdzi się na produktach luksusowych lub premium.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj