Strona główna Biznes i Finanse Cechy dobrej etykiety na produkcie

Cechy dobrej etykiety na produkcie

Dobrze dobrana etykieta jest spójna z całym opakowaniem oraz z tym, co się w nim znajduje. Etykiety pełnią wiele funkcji, jedną z ważniejszych jest rola promocyjna. Decyzje konsumenckie aż w jednej trzeciej przypadków podejmowane są w oparciu o wizualne walory danego produktu.

Funkcje opakowania – jaką rolę pełni etykieta?

Etykieta jest miejscem, w którym można umieścić logo, hasło promocyjne, misję firmy, a nawet grafikę. Ponieważ jest to bardzo ważny nośnik wielu informacji, warto jego projekt powierzyć profesjonalistom. Najlepiej wybrać jedną z wiodących na rynku firm specjalizujących się w branży etykiet, np. Unilogo. To najlepszy sposób na to, aby ułatwić oznaczonemu idealną etykietą produktowi komercyjny sukces.

Etykieta pełni przede wszystkim rolę informacyjną, na niej umieszczane są następujące treści: przydatność do spożycia/użycia, numer partii, masa netto lub liczba sztuk w opakowaniu, skład, nazwa producenta. Oprócz tego można wykorzystać przestrzeń etykiety jako miejsce służące do budowania wizerunku marki. Poprzez zastosowanie odpowiednich zabiegów stylistycznych, np. odwołań do natury zasugerować konsumentom wizualnie, co sobą reprezentuje dana marka. Za pomocą etykiety można także uwydatnić najważniejsze cechy, np. poinformować o tym, że dany produkt znajduje się w przedziale premium, że jest ekskluzywny. Jeżeli w opakowaniu znajdują się szlachetne surowce, najlepiej podkreślić to odpowiednią i spójną stylistyką etykiety, używając orientalnych zdobień, kolorów złota, srebra i połyskujących wykończeń. Coraz większą popularność zdobywają etykiety, na których stosuje się czcionkę przypominającą odręczne pismo. Taki zabieg dobrze sprawdzi się szczególnie w przypadku produktów organicznych oraz hand made. W ten sposób dodatkowo podkreślona zostanie naturalność zawartych w nich składników.

Opakowanie, zawartość, etykieta – ważna jest spójność

Bardzo istotnym elementem budowania wizerunku marki jest spójność wszystkich komponentów. To, co jest w opakowaniu, musi korespondować z jego kształtem oraz umieszczoną na nim etykietą. Z tego względu przed wykonaniem projektu etykiety trzeba znać odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: do kogo skierowany jest produkt, jaka jest jego cena, jaka jest jego funkcja. Etykiety na produktach zwyczajnych nienależących do grupy ekskluzywnych najlepiej będą się prezentowały w kolorystyce jasnej, ale nasyconej, np. biel, żółć, pomarańcz, zieleń. W przypadku towarów premium zazwyczaj stosuje się barwy ciemne, najlepiej sprawdzają się czernie i stonowane, czyli szarości, czerwienie, czernie i brązy. Ponadto matowe wykończenie etykiet to zabieg najlepszy dla produktów eko lub bio. Z kolei połysk idealnie sprawdzi się na produktach luksusowych lub premium.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

polecamy

Jak zbudować stronę kancelarii prawnej, która sprzedaje?

Prawo jest jednym z najbardziej skomplikowanych aspektów życia, a eksperci w tej dziedzinie są nieocenieni. Wiele osób szuka pomocy prawnej w Internecie, z nadzieją...

Czym jest macierz dyskowa?

Macierz dyskowa, znana również jako system RAID (Redundant Array of Independent Disks), to nieodzowny element nowoczesnej infrastruktury informatycznej, zapewniający bezpieczeństwo danych i ich dostępność....

Jak budować autentyczną społeczność na Instagramie i promować swoje konto?

Budowanie autentycznej społeczności na Instagramie i promowanie swojego konta wymaga czasu, zaangażowania i strategii. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą w tym pomóc. Pamiętaj jednak,...

Sprzedaż złota inwestycyjnego: Najlepsze sposoby na zysk z cennego kruszcu!

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak obrócić złoto w inwestycję przynoszącą zyski? W tym fascynującym artykule odkryjemy świat sprzedaży złota inwestycyjnego i przedstawimy Ci najlepsze...

Portfel Kryptowalut: Twoja Tożsamość w Cyfrowym Świecie

Portfel kryptowalut, który w rzeczywistości jest twoją tożsamością w cyfrowym świecie zakupów i sprzedaży kryptowalut, działa na zasadzie zupełnie innej od klasycznego portfela. Portfel Kryptowalut:...

W jakiej branży najlepiej sprawdzą się drukarki etykiet?

Drukarki kodów kreskowych to urządzenia, które znajdują zastosowanie w wielu branżach. Liczne opcje, budowa oraz wydajność sprawiają, że sprawdzają się zarówno w małych, jak...

Szukasz pomysłu na biznes? Sprawdź możliwości franczyzy

Czy franczyza to dobry pomysł na biznes? Liczby mówią same za siebie – sprawdzając wyniki franczyzobiorców, łatwo stwierdzić, że z takim modelem można faktycznie...

Bezpieczeństwo i efektywność dzięki systemom RFID

Radio Frequency Identification, czyli technologia RFID, to sposób na identyfikację przedmiotów za pomocą fal radiowych. Dzięki niej możliwe jest automatyczne odczytanie informacji z etykiet...

Złoto czy Akcje? Jak Mądrze Inwestować Swoje Pieniądze

Wszyscy wiemy, że oszczędzanie to dobry pomysł. Mimo to, znaczna część społeczeństwa rezygnuje z tego, uznając za niewłaściwe lokowanie swoich zasobów na lokatach bankowych...

Dyski SSD dla profesjonalnych fotografów

Verbatim to marka, która od wielu lat jest uznawanym liderem, zwłaszcza jeśli chodzi o cyfrowe nośniki danych. Jeśli jesteś profesjonalistą, który szuka godnego zaufania...