Strona główna Biznes i Finanse Cechy dobrej etykiety na produkcie

Cechy dobrej etykiety na produkcie

Dobrze dobrana etykieta jest spójna z całym opakowaniem oraz z tym, co się w nim znajduje. Etykiety pełnią wiele funkcji, jedną z ważniejszych jest rola promocyjna. Decyzje konsumenckie aż w jednej trzeciej przypadków podejmowane są w oparciu o wizualne walory danego produktu.

Funkcje opakowania – jaką rolę pełni etykieta?

Etykieta jest miejscem, w którym można umieścić logo, hasło promocyjne, misję firmy, a nawet grafikę. Ponieważ jest to bardzo ważny nośnik wielu informacji, warto jego projekt powierzyć profesjonalistom. Najlepiej wybrać jedną z wiodących na rynku firm specjalizujących się w branży etykiet, np. Unilogo. To najlepszy sposób na to, aby ułatwić oznaczonemu idealną etykietą produktowi komercyjny sukces.

Etykieta pełni przede wszystkim rolę informacyjną, na niej umieszczane są następujące treści: przydatność do spożycia/użycia, numer partii, masa netto lub liczba sztuk w opakowaniu, skład, nazwa producenta. Oprócz tego można wykorzystać przestrzeń etykiety jako miejsce służące do budowania wizerunku marki. Poprzez zastosowanie odpowiednich zabiegów stylistycznych, np. odwołań do natury zasugerować konsumentom wizualnie, co sobą reprezentuje dana marka. Za pomocą etykiety można także uwydatnić najważniejsze cechy, np. poinformować o tym, że dany produkt znajduje się w przedziale premium, że jest ekskluzywny. Jeżeli w opakowaniu znajdują się szlachetne surowce, najlepiej podkreślić to odpowiednią i spójną stylistyką etykiety, używając orientalnych zdobień, kolorów złota, srebra i połyskujących wykończeń. Coraz większą popularność zdobywają etykiety, na których stosuje się czcionkę przypominającą odręczne pismo. Taki zabieg dobrze sprawdzi się szczególnie w przypadku produktów organicznych oraz hand made. W ten sposób dodatkowo podkreślona zostanie naturalność zawartych w nich składników.

Opakowanie, zawartość, etykieta – ważna jest spójność

Bardzo istotnym elementem budowania wizerunku marki jest spójność wszystkich komponentów. To, co jest w opakowaniu, musi korespondować z jego kształtem oraz umieszczoną na nim etykietą. Z tego względu przed wykonaniem projektu etykiety trzeba znać odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: do kogo skierowany jest produkt, jaka jest jego cena, jaka jest jego funkcja. Etykiety na produktach zwyczajnych nienależących do grupy ekskluzywnych najlepiej będą się prezentowały w kolorystyce jasnej, ale nasyconej, np. biel, żółć, pomarańcz, zieleń. W przypadku towarów premium zazwyczaj stosuje się barwy ciemne, najlepiej sprawdzają się czernie i stonowane, czyli szarości, czerwienie, czernie i brązy. Ponadto matowe wykończenie etykiet to zabieg najlepszy dla produktów eko lub bio. Z kolei połysk idealnie sprawdzi się na produktach luksusowych lub premium.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

polecamy

Jaki prezent kupić dla gracza? Co kupić komuś kto uwielbia gry?

Nie każdy jest świadomy, jak ogromny i ważny jest rynek gier komputerowych. Na przykład, często słyszy się o sumach przeznaczanych na wielkie produkcje filmowe,...

Poznaj nowoczesne sposoby sprzedaży prądu

Tradycyjne metody sprzedaży energii elektrycznej nadal są praktykowane, ale większość z nas wybiera nowoczesne formy – jak doładowanie Energa. To gwarancja komfortu, niezależności oraz...

Co to jest alias pocztowy?

Alias to inna nazwa, którą można się posługiwać do identyfikacji tych samych obiektów lub ludzi. Współcześnie alias znajduje również zastosowanie w innowacyjnych usługach pocztowych...

Samsung Galaxy Watch5 Pro – zawsze o czasie!

Zegarki sportowe nie zawsze dotrzymują kroku swoim użytkownikom, ale Samsung Galaxy Watch5 Pro nie tylko nadąży za Twoim tempem, ale również wskaże drogę, gdy...

Low code — pisz aplikacje, a nie zbędny kod!

Wielu specjalistów z branży IT uważa, że nowoczesne technologie budowania aplikacji low code będą stanowiły ponad 50% rynku IT jeszcze przed 2024 rokiem. Chcesz...

Totem zewnętrzny sprawdzi się w reklamie Twojej firmy

Wielu z czytelników z pewnością przyzna nam rację, że w obecnych czasach do nowych klientów, których to zainteresować można by oferowanymi usługami bądź też...

Zacznij poszukiwania zaufanego dostawcy materiałów do biura

Pracujesz na stanowisku recepcjonisty, a może office managera? Odpowiadasz za wyposażenie biura? Szukasz wartościowych kontaktów do firmy, które usprawnią jej działanie? Jeżeli choć na...

Jakie akcesoria komputerowe warto kupić?

Oferta akcesoriów komputerowych jest bardzo szeroka. Wybór zależy głównie od potrzeb użytkownika – miłośnik gier komputerowych potrzebuje innego zestawu narzędzi niż profesjonalny grafik. Akcesoria...

Najważniejsze zalety systemu Gratyfikant GT

Działy kadr i płac w firmach bardzo często korzystają z nowoczesnych systemów. Mają one za zadanie usprawniać oraz ułatwiać codzienne zadania. Firmy bardzo chętnie...

Jak agencja marketingowa może pomóc w biznesie?

Planowanie i koordynacja działań promocyjnych jest czasochłonna i wymaga wielu umiejętności aby przynosiła oczekiwane korzyści. Prowadząc własną firmę obsługiwanie wszystkich działań samodzielnie jest trudnym...