Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową, musisz zadbać o kilka rzeczy, aby przyciągnąć do siebie potencjalnego klienta. Wbrew pozorom nie jest najważniejsze umieszczenie w pierwszej zakładce wszystkich odznaczeń naszej firmy. Dla klienta liczy się przejrzystość, czytelność i łatwy formularz kontaktowy. A często na tych właśnie polach właściciele różnego rodzaju witryn polegają.
Postaw na nowoczesny design
Dzisiejsi użytkownicy internetu przyzwyczajeni są do prostych zdjęć, estetycznych grafik i niezbyt dużą ilością zakładek. Dziś jednak wiele stron internetowych założonych już jakiś czas temu nie przejmuje się płynącym duchem czasu i wciąż stawiają na niebieskie hiperłącza po lewej stronie ekranu z niewielką graficzną ramką na środku ekranu, Kiedy klient widzi coś takiego, może od razu nas odrzucić, bo po pierwsze nie wyglądamy tak, jak w jego oczach powinna wyglądać profesjonalna firma, a po drugie nie wzbudzimy jego zainteresowania. Dlatego dobrze jest od czasu do czasu odświeżyć wygląd naszej strony, najlepiej maksymalnie ją upraszczając.
Wszystko musi być czytelne
Zwróć uwagę na to, jak wyglądają napisy czy grafiki, które wstawiasz na stronę. Nie wstawiaj niewyraźnych zdjęć albo grafik z darmowej bazy, bo dziś nie trudno je znaleźć albo domyśleć się, skąd pochodzą. Do tego nie wstawiaj czarnych napisów na ciemnym tle. Jeśli masz problem ze wstawieniem swojego logo, przygotuj je w dwóch wariantach kolorystycznych: ciemnym i jasnym. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci go dopasować i zawsze będzie widoczne. Jeśli twój klient nie będzie w stanie przeczytać tekstów na twojej stronie, to nigdy się z Tobą nie skontaktuje. Czasami prosta czcionka na białym tle sprawdza się najlepiej i pomoże nam przyciągnąć klientów.
Sprawdź, czy twój formularz kontaktowy się sprawdza
Większość firm stawia na formularz kontaktowy dostępny w formie szablonu. To typowe pole na miejsce na maila, pytanie i imię osoby je zadającej. Czasami jednak cały system może nie działać albo nie być podpięty właściwie pod naszego służbowego maila, dlatego dobrze jest go przetestować. Zdarza się też, że stawiamy na formularze naszego własnego pomysłu, a to może być już znacznie bardziej skomplikowana sprawa. Formularz kontaktowy to pierwszy i najrozsądniejszy sposób na nawiązanie z nami interakcji, zwłaszcza jeśli nie mamy swojej strony na Facebooku. Większość osób woli jednak pisać, niż dzwonić na podany obok numer telefonu.
Dst Design Wrocław
https://www.dstdesign.pl/
ul. Stanisława Leszczyńskiego 4/29, Wrocław
KRS: 0000240258
NIP: 8862804545