Czy prowadzenie Żabki jest opłacalne?

0
398
Czy prowadzenie Żabki jest opłacalne?

Franczyza to popularna forma prowadzenia działalności gospodarczej. Jej przedstawicielem jest Żabka współpracująca z wieloma przedsiębiorcami. Ponad 8 tysięcy sklepów tej sieci, działających na terytorium całej Polski, robi duże wrażenie.

Wiele osób, które zastanawia się nad otwarciem sklepu Żabki, rozpatruje bardzo często kwestię jego opłacalności. Jak to wygląda w rzeczywistości? Czy prowadzenie Żabki jest opłacalne? Warto sprawdzić podstawowe dane na ten temat.

Koszt otwarcia Żabki

Otwierając sklep franczyzy Żabka, trzeba się liczyć z określonymi opłatami na start. W porównaniu z wieloma innymi franczyzami nie są one jednak wysokie. Jeśli chodzi o franczyzę Żabka, koszty na start zamykają się często w kwocie około 5 tysięcy złotych, to jest nawet kilka razy mniej niż przy innych franczyzach. Żabka wymaga od franczyzobiorcy, oprócz pokrycia kosztów pakietu startowego, który zawiera wiedzę na temat prowadzenia biznesu, tylko zakupu kasy fiskalnej, zapewnienia części towarów (pieczywa, warzyw i owoców) od lokalnych dostawców oraz ewentualnego opłacenia koncesji na sprzedaż alkoholu. Jeśli chodzi o Żabkę, współpraca już na start układa się doskonale.

Żabka – koszty bieżące

Prowadzenie Żabki wiąże się z ponoszeniem także pewnych opłat miesięcznych. Oprócz prowizji od obrotów dla franczyzodawcy do kosztów bieżących zalicza się wynagrodzenia i podatki (w tym ZUS i VAT). W kalkulacji kosztów franczyzy Żabka trzeba uwzględnić prowizje za płatności realizowane przez klientów kartą, opłaty licencyjne oraz ewentualne straty towarowe. To wszystko powinno być elementem szczegółowego biznesplanu franczyzobiorcy, który przygotowuje się przed otwarciem sklepu franczyzy w wybranej przez siebie miejscowości.

Prowadzenie Żabki – przychody

Przychodem z prowadzenia Żabki jest marża będąca różnicą między ceną zakupu towaru skorygowaną o rabaty zakupowe a ceną sprzedaży towaru do klienta. To jednak nie wszystkie możliwości franczyzy. Przychody z jej tytułu można bowiem zwiększyć o dodatkowe usługi, jak np. te gastronomiczne (w ramach punktu Żabka Cafe), pocztowe czy też opłacania rachunków. Dzięki dużej rozpoznawalności marki przekładającej się na popularność sklepów Żabka wśród klientów można liczyć przy tej franczyzie na wysokie przychody, które pokryją z dużą nawiązką koszty bieżącej działalności. Świadczą o tym liczby. Ponad 76% franczyzobiorców w I kwartale 2022 roku mogło się bowiem pochwalić przychodami w wysokości 20 tys. złotych i więcej w skali 1 miesiąca. To kilka razy więcej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto ogłaszane przez GUS, które w analogicznym okresie wyniosło 6338,46 zł w skali miesiąca.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj