Strona główna Internet Jak zarabiać na live streamingu?

Jak zarabiać na live streamingu?

Z roku na rok przybywa nowych osób, które próbują swoich sił w transmisjach online. Zwykle są to twórcy wideo, znani z YouTube lub Instagrama, dla których streaming jest nowym pomysłem na rozwój. Faktem jest, że live streaming jest dziś w trendzie mocno wschodzącym, a niedocenienie jego potencjału na czas może sprawić, że za rok czy dwa wejście na ten rynek będzie bardzo trudne. Wiele osób prowadzi transmisje na żywo, niezbyt dużo jednak wie jak można czerpać zyski z transmisji live. Dlatego dziś przedstawimy kilka najpopularniejszych rozwiązań.

Trzy drogi

W ramach live streamingu mamy dziś trzy drogi monetyzacji, są to:

  • SVOD, czyli płatna subskrypcja na żądanie
  • Pay-per-vier, czyli płatność za konkretne video
  • Subksrypcje sezonowe

Subskrypcja na żądanie

To dziś jeden z najpopularniejszych modeli płatności za dostęp do transmisji wideo w Internecie. Wyparła wiodące niegdyś płatności za dostęp do pojedynczego materiału wideo. Dziś płacimy stosunkowo mała opłatę w ramach subskrypcji miesięcznej, ale za to zobowiązujemy się płacić z góry przez np. rok, a dzięki temu uzyskujemy dostęp do całej biblioteki dostawcy wideo. Jakie są główne zalety tego rozwiązania dla streamerów?

  • Obniża barierę wejścia – stosunkowo niski koszt subskrypcji miesięcznej sprawia, że łatwiej decydujemy się na zakup subskrypcji z góry na rok.
  • Pozwala na wyższe ceny – klientom łatwiej zapłacić 30 zł miesięcznie przez 12 miesięcy, niż 360 zł jednorazowo z góry
  • Elastyczność pakietów – kilka pakietów subskrypcji i możliwość przechodzenia od najtańszego w górę pozwala odbiorcy zapoznać się z produktem i finalnie zapłacić za niego wyższą kwotę, efekt często nie od osiągnięcia w innej formule

Pay per view streaming

Płatność za dostęp do transmisji , czyli pay per view live streaming to dziś najpopularniejsza forma zapłaty za wszelkiego rodzaju wydarzenia transmitowane na żywo. Pay per view wyróżnia szybka i bezproblemowa obsługa, a także zwykle szeroka paleta opcji.

  • Wysokie zyski – pay per view uzyskuje najwyższe możliwe wartości transakcyjne przy sprzedaży dostępu do nagłośnionych wydarzeń okazjonalnych, żaden inny model nie sprawdził się do tej pory tak dobrze
  • Szybka i sprawna obsługa – często zakup sprowadza się do kliknięcia w przycisk „Kup teraz” na stronie wydarzenia i transakcji za pośrednictwem popularnych i sprawdzonych systemów płatności online typu Blik, PayPal, Przelewy24
  • Elastyczność pakietów – również w przypadku streamingu pay per view można tworzyć różne pakiety dostępu do transmisji, zróżnicowane cenowo i funkcjonalnie

Subskrypcje sezonowe

Model opierający się na płatności za cały sezon, czyli w praktyce dostęp do kilku czy kilkunastu kolejnych transmisji. Wykorzystywany często by dodatkowo wzgobacić ofertę subskrypcji rocznej czy długoterminowej.

  • Przejrzyste zyski – widzimy jakie zyski generuje dany cykl, dużo łatwiej zarządzać kosztami, a także planować kolejne
  • Szybki zysk – zwykle odbywa się w modeli subskrypcji jednorazowej z góry za całość, a więc już przed startem sezonu otrzymujemy gotówkę

Pamiętać jednak musimy, że zawsze cześć potencjalnych zainteresowanych nie zdąży zakupić dostępu przed sezonem. Warto uwzględnić to przy projektowaniu pakietów i umożliwić zakup w trakcie sezonu wyceniony proporcjonalnie do dostępnych jeszcze materiałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

polecamy

Jaki prezent kupić dla gracza? Co kupić komuś kto uwielbia gry?

Nie każdy jest świadomy, jak ogromny i ważny jest rynek gier komputerowych. Na przykład, często słyszy się o sumach przeznaczanych na wielkie produkcje filmowe,...

Poznaj nowoczesne sposoby sprzedaży prądu

Tradycyjne metody sprzedaży energii elektrycznej nadal są praktykowane, ale większość z nas wybiera nowoczesne formy – jak doładowanie Energa. To gwarancja komfortu, niezależności oraz...

Co to jest alias pocztowy?

Alias to inna nazwa, którą można się posługiwać do identyfikacji tych samych obiektów lub ludzi. Współcześnie alias znajduje również zastosowanie w innowacyjnych usługach pocztowych...

Samsung Galaxy Watch5 Pro – zawsze o czasie!

Zegarki sportowe nie zawsze dotrzymują kroku swoim użytkownikom, ale Samsung Galaxy Watch5 Pro nie tylko nadąży za Twoim tempem, ale również wskaże drogę, gdy...

Low code — pisz aplikacje, a nie zbędny kod!

Wielu specjalistów z branży IT uważa, że nowoczesne technologie budowania aplikacji low code będą stanowiły ponad 50% rynku IT jeszcze przed 2024 rokiem. Chcesz...

Totem zewnętrzny sprawdzi się w reklamie Twojej firmy

Wielu z czytelników z pewnością przyzna nam rację, że w obecnych czasach do nowych klientów, których to zainteresować można by oferowanymi usługami bądź też...

Zacznij poszukiwania zaufanego dostawcy materiałów do biura

Pracujesz na stanowisku recepcjonisty, a może office managera? Odpowiadasz za wyposażenie biura? Szukasz wartościowych kontaktów do firmy, które usprawnią jej działanie? Jeżeli choć na...

Jakie akcesoria komputerowe warto kupić?

Oferta akcesoriów komputerowych jest bardzo szeroka. Wybór zależy głównie od potrzeb użytkownika – miłośnik gier komputerowych potrzebuje innego zestawu narzędzi niż profesjonalny grafik. Akcesoria...

Najważniejsze zalety systemu Gratyfikant GT

Działy kadr i płac w firmach bardzo często korzystają z nowoczesnych systemów. Mają one za zadanie usprawniać oraz ułatwiać codzienne zadania. Firmy bardzo chętnie...

Jak agencja marketingowa może pomóc w biznesie?

Planowanie i koordynacja działań promocyjnych jest czasochłonna i wymaga wielu umiejętności aby przynosiła oczekiwane korzyści. Prowadząc własną firmę obsługiwanie wszystkich działań samodzielnie jest trudnym...