Jak zarabiać na live streamingu?

0
306
Jak zarabiać na live streamingu?

Z roku na rok przybywa nowych osób, które próbują swoich sił w transmisjach online. Zwykle są to twórcy wideo, znani z YouTube lub Instagrama, dla których streaming jest nowym pomysłem na rozwój. Faktem jest, że live streaming jest dziś w trendzie mocno wschodzącym, a niedocenienie jego potencjału na czas może sprawić, że za rok czy dwa wejście na ten rynek będzie bardzo trudne. Wiele osób prowadzi transmisje na żywo, niezbyt dużo jednak wie jak można czerpać zyski z transmisji live. Dlatego dziś przedstawimy kilka najpopularniejszych rozwiązań.

Trzy drogi

W ramach live streamingu mamy dziś trzy drogi monetyzacji, są to:

  • SVOD, czyli płatna subskrypcja na żądanie
  • Pay-per-vier, czyli płatność za konkretne video
  • Subksrypcje sezonowe

Subskrypcja na żądanie

To dziś jeden z najpopularniejszych modeli płatności za dostęp do transmisji wideo w Internecie. Wyparła wiodące niegdyś płatności za dostęp do pojedynczego materiału wideo. Dziś płacimy stosunkowo mała opłatę w ramach subskrypcji miesięcznej, ale za to zobowiązujemy się płacić z góry przez np. rok, a dzięki temu uzyskujemy dostęp do całej biblioteki dostawcy wideo. Jakie są główne zalety tego rozwiązania dla streamerów?

  • Obniża barierę wejścia – stosunkowo niski koszt subskrypcji miesięcznej sprawia, że łatwiej decydujemy się na zakup subskrypcji z góry na rok.
  • Pozwala na wyższe ceny – klientom łatwiej zapłacić 30 zł miesięcznie przez 12 miesięcy, niż 360 zł jednorazowo z góry
  • Elastyczność pakietów – kilka pakietów subskrypcji i możliwość przechodzenia od najtańszego w górę pozwala odbiorcy zapoznać się z produktem i finalnie zapłacić za niego wyższą kwotę, efekt często nie od osiągnięcia w innej formule

Pay per view streaming

Płatność za dostęp do transmisji , czyli pay per view live streaming to dziś najpopularniejsza forma zapłaty za wszelkiego rodzaju wydarzenia transmitowane na żywo. Pay per view wyróżnia szybka i bezproblemowa obsługa, a także zwykle szeroka paleta opcji.

  • Wysokie zyski – pay per view uzyskuje najwyższe możliwe wartości transakcyjne przy sprzedaży dostępu do nagłośnionych wydarzeń okazjonalnych, żaden inny model nie sprawdził się do tej pory tak dobrze
  • Szybka i sprawna obsługa – często zakup sprowadza się do kliknięcia w przycisk „Kup teraz” na stronie wydarzenia i transakcji za pośrednictwem popularnych i sprawdzonych systemów płatności online typu Blik, PayPal, Przelewy24
  • Elastyczność pakietów – również w przypadku streamingu pay per view można tworzyć różne pakiety dostępu do transmisji, zróżnicowane cenowo i funkcjonalnie

Subskrypcje sezonowe

Model opierający się na płatności za cały sezon, czyli w praktyce dostęp do kilku czy kilkunastu kolejnych transmisji. Wykorzystywany często by dodatkowo wzgobacić ofertę subskrypcji rocznej czy długoterminowej.

  • Przejrzyste zyski – widzimy jakie zyski generuje dany cykl, dużo łatwiej zarządzać kosztami, a także planować kolejne
  • Szybki zysk – zwykle odbywa się w modeli subskrypcji jednorazowej z góry za całość, a więc już przed startem sezonu otrzymujemy gotówkę

Pamiętać jednak musimy, że zawsze cześć potencjalnych zainteresowanych nie zdąży zakupić dostępu przed sezonem. Warto uwzględnić to przy projektowaniu pakietów i umożliwić zakup w trakcie sezonu wyceniony proporcjonalnie do dostępnych jeszcze materiałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj