Outsourcing IT to coraz chętniej wybierana usługa przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest zabezpieczenie systemów komputerowych firmy. W tym celu można zdecydować się albo na zatrudnianie własnych pracowników IT, albo na powierzenie wykonywania określonych czynności firmie zewnętrznej. W tym artykule przyglądamy się temu drugiemu rozwiązaniu. Na czym dokładnie polega outsourcing IT i jakie są jego zalety?
Outsourcing IT – dostęp do profesjonalistów w niskiej cenie
Outsourcing IT to zlecenie firmom zewnętrznym wykonywania specjalistycznych usług informatycznych. Z reguły czynności mają charakter powtarzalny, stąd płatności odbywają się w cyklu miesięcznym, a umowa zawierana jest na dłuższy okres – kilkunasto- bądź kilkudziesięciomiesięczny. Zakres usług jest bardzo zróżnicowany i zależy przede wszystkim od tego, jakiej formy wsparcia potrzebuje zleceniodawca.
Niebagatelną zaletą korzystania z outsourcingu IT jest wszechstronny dostęp do specjalistów. Przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać własnych informatyków, wydając zasoby (czas, kompetencje, pieniądze) na procesy rekrutacyjne, szkoleniowe i kadrowe. Zamiast tego otrzymuje się pewnego rodzaju “gotowiec” – usługi informatyczne dopasowane dokładnie do potrzeb przedsiębiorstwa. Zwłaszcza młode, rozwijające się firmy nie muszą dzięki temu ryzykować, że zatrudnią pracownika, który jednak nie będzie sprawdzał się z założeniami pracy na tym stanowisku. Ma się pewność, że za wdrażane rozwiązania odpowiadają certyfikowani specjaliści IT. Tym samym zasoby firmy, np. serwery i środowisko sieciowe, pozostają w bezpiecznych rękach. Dostęp do najlepszych specjalistów gwarantuje Gecos. Sprawdź, jak wygląda profesjonalny outsourcing IT na stronie: https://gecos.pl!
Outsourcing IT wiele ma twarzy
Przedsiębiorcy poszukujący wsparcia informatycznego dla firmy nie muszą ograniczać się tylko do wąskiego zakresu pomocy. W większości przypadków można skonsultować się z firmą, która świadczy outsourcing IT i dobrać indywidualne rozwiązanie. Najczęstsze usługi to między innymi wdrożenia systemów ERP i opieka serwisowa ERP, zarządzanie infrastrukturą sieciową i kopiami bezpieczeństwa, ochrona danych oraz obsługa serwisowa komputerów i oprogramowania. Podmiot zewnętrzny może służyć pomocą w razie wystąpienia awarii lub usterki, natychmiast podejmując wymagane działania.
Outsourcing IT nie ogranicza się jednak do “twardych” działań. Coraz więcej firm oferuje kompleksowe wsparcie informatyczne. Konserwację, dbanie o bezpieczeństwo infrastruktury sieciowej i sprzętów można połączyć z usługami programistycznymi i marketingowymi, a także z usługami web development. W ten sposób zyskuje się kompleksową pomoc, dzięki której zarząd firmy jest w stanie skupiać się przede wszystkim na rozwoju przedsiębiorstwa, ustalaniu i realizacji celów strategicznych, pozostawiając codzienne zmagania informatyczne profesjonalistom. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne i bezpieczne, ale bardzo często także znacznie tańsze w porównaniu do tworzenia własnych działów IT w firmie!